søndag den 13. juni 2010

Kattegat-bro godt for dem på Samsø

Der er ingen tvivl om, at Magnus Heunicke har ret når han anbefaler en etablering af en bro mellem Kalundborg og Hov henover Samsø i forlængelse af Femern-forbindelsen.

Hvis du læser artiklen "Kattegat-bro kan betales på 25 år" på TV2 Øst, så tegner geografien ganske godt for samsingerne.

En fast forbindelse vil gøre det langt nemmere for folk at komme til og fra Samsø, og det vil stensikkert også være en fordel ud fra et turistmæssigt perspektiv.

Færgefarten vil jo givetvis protestere for at bevare arbejdspladser, men i realiteten må vi jo erkende, at færgeselskaberne selv er skyld i interessen for flere broer. Én faktor er billetprisen for en færgeoverfart, men priserne ombord er jo af en sådan dimension, at du lynhurtigt kommer til at betale det dobbelte - bare for at få et rundstykke og en kop kaffe, og en vand til børnene. Det koster r*ven ud af bukserne på de overfarter...

Reklamerne på TV om at undgå den kedelige vej henover Fyn er jo kun et forsøg på at pumpe publikumstallene op da enhver sagtens kan se fornuften i en bro.

1 kommentar:

Britt Malka sagde ...

Ja, jeg kan huske, at jeg engang så, at prisen ombord på de forskellige færger var ret høj.

Det tog jeg så til efterretning, og jeg har siden altid haft drikkevarer og sandwhich med, så der hverken var tørstende eller sultende børn eller voksne.

Hm, idéen var ikke engang min. Min mormor har altid gjort det samme, og det har min mor også, så jeg går ud fra, at det var en tillært idé, som jeg dog med glæde tog til mig.

Jeg har intet imod at bruge penge, men der skal være balance imellem den værdi, jeg modtager, og den værdi, jeg giver.