lørdag den 14. februar 2015

Snart 7 års skriverier...

Den 13. marts er det 7 år siden jeg startede denne blog på Blogger.com efter jeg tidligere hostede bloggen selv på webadressen www.polblog.dk. Lidt over 500 indlæg er det blevet til, og jeg håber alle har fundet noget de kunne bruge. Uanset om du har været enig eller uenig, så håber jeg i hvert fald, at have udfordret status quo i dansk politik for dig.

Når vi her i landet oplever forskellige ting, så er der nogle, der gerne vil forenkle budskaberne helt ud til det nærmest overdrevent banale. Jeg skrev her til aften denne status på min Facebook-væg:

I slutningen af 80'erne blev kinesiske studerende massakreret på den såkaldte himmelske freds plads. Det affødte mit første læserbrev i Newsweek.
I dag er der sket en terrorhandling hvor to fjolser har begået en kujonagtig handling i tilknytning til et debatmøde på Krudttønden på Østerbro. Før sindene kommer i kog, bør politiet først og fremmest få fundet personerne, så de kan komme for en dommer.
Hvis vi henfalder til de samme generaliseringer som militante ekstremister bruger, er vi ikke spor bedre end det vi ønsker at bekæmpe - og det bør ikke ske. Lad livet fortsætte med positiv stemning, for hvorfor skulle terrorister have lov til at ødelægge ens gode humør?

Det er ikke altid nemt at få sit budskab frem, for mange reagerer med de mest åbenlyse, som enten handler om fuld grænsekontrol, større straffe eller mere politi på gaderne. Alle disse patentløsninger kunne være fair nok at diskutere, hvis der var en mening bag, men i de fleste tilfælde er tingene formuleret på et par hurtige sætninger, fordi det åbenbart sælger billetter blandt de unuancerede...

Jeg foretrækker seriøs debat, og derfor håber jeg du også vil følge bloggen de næste syv år.

Ingen kommentarer: