torsdag den 28. april 2016

Vi kan ikke alle blive enige...

Engang imellem må man bare konstatere, at man må være enige om at være uenige. På sociale medier er nogle vilde med at gemme sig bag et alias, hvorefter de kan skyde med skarpt på seriøse debattører med sædvanlige fraser, som iklædes de sædvanlige grumme ord 'realiteter', 'manglende argumenter' m.v. Jeg husker så tydeligt, da jeg engang prøvede at tale med en god ven, som bl.a. er psykoterapeut om dette emne. Hans svar forbavsede mig i starten.
Han sagde nemlig, at man ikke kan diskutere med fjolser.

Ja, jeg protesterede inderligt, da jeg hørte det. Jeg er høfligt opdraget, og synes ikke det hører hjemme at klassificere nogen som 'fjolser' - men jeg er blevet klogere med alderen.

Nogle mennesker lader sig bare ikke overbevise, og når du 117. gang prøver at diskutere, finder du hurtigt ud af, at det er spild af tid. Trolls elsker at fortsætte - det er jo definitionen på en troll.... Du kan aldrig vinde. Du kan bruge en masse energi, og disse anonyme helte føler, at de får opmærksomhed mens de fortsætter kampagnen. De får nemlig ingen opmærksomhed andre steder. De kan ikke producere noget, som kunne passere en redaktørs kritiske øje, og derfor er sociale medier som Twitter et dejligt sted, fordi de kan få lov til at blive ved.

Indtil man selv vælger at gøre som Søren Pind. Blokerer vedkommende. Det er det eneste, der dur.

Vi er alle opdraget til at være tålmodige, og forsøge at søge en vis enighed m.v. Engang imellem lader dette sig bare ikke gøre, så hvorfor spilde sin tid?

Du sparer både dig selv og din energi for en hel masse ved at lære denne lektion.

Jeg ved godt mange, der læser dette, ikke er enige til at starte med. Ikke desto mindre vil de fleste nok til sidst give mig ret efter moden overvejelse. Lad være med at lade negative mennesker påvirke din hverdag. Det vil slide én op, hvis man forsøger at give folk en goodwill, de slet ikke fortjener.

Selv hvis du ikke bliver enig, så er det i hvert fald værd at overveje, hvis du gerne vil kunne give positiv opmærksomhed til folk som virkelig fortjener det.

Rigtig god weekend forude. :-)

Ingen kommentarer: