tirsdag den 10. maj 2016

Gad vide om Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarden også kommer i udbud?

Efter at have læst nyheden om en billetreduktion på 51,15% på Transport- og Bygningsministeriets hjemmesiden i forhold til Bornholmfærgen, er der grundlag for at spørge: hvornår mon trafikken til Tyskland kommer i udbud?

Scandlines kunne godt trænge til at få rystet posen en gang både prismæssigt, men sandelig også servicemæssigt.

Jeg har gentagne gange været med Gedser-Rostock ifm mine tandbesøg i Szcezcin i Polen, og været rigtig godt tilfreds med servicen ombord. Det samme kan man sandelig ikke sige om Rødby-Puttgarden. Den lever på alle måder op til begrebet hurtigfærge. Jeg følte mig i hvert fald ikke specielt velkommen, og jeg synes da selv jeg normalt er en meget positiv herre... :-)

Om det skal være Mols Linien eller andre der skal vinde, skal jeg ikke tage stilling til, men alene konstatere, at det nok vil være anbefalelsesværdigt at udfordre Scandlines, så vi kan se om de stadig er konkurrencedygtige.

Ingen kommentarer: