tirsdag den 24. maj 2016

House of Cards - intrigerne er godt skrevet

For dem som allerede er med på House of Cards, kommer dette ikke som nogen overraskelse. Jeg blev dog positivt overrasket, da jeg søndag eftermiddag satte første afsnit af House of Cards på skærmen, efter jeg havde indledt et 30 dages gratis prøveabonnement på Netflix da børnene gerne ville se Madagascar 3 - og vi faktisk også endte med at se animationsfilmen Jensen & Jensen.

Jeg havde som alle andre hørt en hel del om serien, men ikke helt taget skridtet til selv at tjekke serien. Nu hvor jeg er kommet gennem de første to sæsoner må jeg sige, at plottet er rigtig godt lavet.

Især nu hvor vi åbenbart ikke får flere sæsoner af Borgen, som ellers var rigtig god underholdning for os politiske nørder. :-)

House of Cards er naturligvis fiktion, men som de siger, er fiktion nogle gange endnu mere underlig end virkelighedens verden - og her er intrigerne endnu bedre end på f.eks. 24, som ellers var en af mine favoritserier med Kiefer Sutherland som agenten Jack Bauer.

Så hvis ikke du selv er kommet i gang med denne serie endnu, så kan jeg varmt anbefale dig at gå i gang med serien. Nu var jeg så heldig efter eksamen i fredags, og børnenes hyggelige besøg i weekenden at have et par dage til fuld rådighed. House of Cards er yderst vanedannende, for det er en velskrevet serie. Underholdning på rigtig højt plan.

God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer: