fredag den 17. september 2021

Lavthængende frugter - sidste del - konklusionen på den politiske virkelighed

De ni dele i denne mini-serie jeg har valgt, at kalde Lavthængende frugter er nogle af de sidste artikler på denne blog. Når jeg med denne sidste del slutter serien helt, så er det uvist, hvornår der kommer flere indlæg. Det er der flere grunde til, og det kan du læse mere om nedenfor...

Jeg har lige siden jeg var helt ung et meget samfundsinteresseret menneske. Jeg har altid ment, at nogle af de vigtigste beslutninger blev truffet på Christiansborg. Meget har ændret sig gennem årene, for nu har jeg for længst opdaget, at politik er underholdning - indrømmet med store konsekvenser for store dele af befolkningen...

Politikerne tager ikke engang sig selv alvorlig mere!

Det er meget få politikere, der egentlig kan sige, at de tager politik alvorligt. Med alle de drillerier, der smides fra (og til) talerstolen, så ligner det mere reality-tv end, at man egentlig formår at diskutere emnerne seriøst.

Når man før et valg ser politikerne komme med gyldne løfter, skulle man tro, at de ville bruge perioden mellem valgene på rent faktisk at få GENNEMFØRT den politik, de stillede op med helt frem til valgdagen.

Alt dette forsvinder, når først man via clearing, forligskredse og studehandler styrer tingene alene ud fra, hvordan det hele ser ud, når det kastes en tur ud i medierne.

Det skuespil gider man ikke tage alvorligt vel?

Når selv politikerne ikke tager deres egen rolle mere alvorligt med en bedre tone, så kan det hele være fuldkommen ligegyldigt.

Det er i dét perspektiv, at jeg nu siger, at det har været hyggeligt at skrive på denne politiske blog, men det har ikke det store formål længere i en tid, hvor folk er mere til hurtige og populistiske holdninger, som matcher et hurtigt opslag på en af de sociale platforme...

God weekend til alle læserne, og tak for denne gang! :-)

PS: Dette var så indlæg nr. 1.053 på denne blog. Husk, du altid er velkommen til at smide en kommentar, hvis noget giver anledning til, du gerne vil have noget uddybet. Dét vil jeg nemlig rigtig gerne medvirke til! 😀

Ingen kommentarer: