fredag den 31. december 2021

Godt nytår - og tak fordi DU følger med

Først og fremmest vil jeg meget gerne sige tak for, DU følger med her på den socialliberale politiske blog. Året har budt på 39 indlæg, herunder en miniserie med titlen Lavthængende frugter i ti afsnit.

Året har, på både godt og ondt, været interessant. Der er sket flere gode ting, men der er så sandelig også sket en hel del ting, hvor man som socialliberal føler sig ret ilde til mode. Det har jeg blandt andet behandlet i artiklen Op af bakke for den socialliberale politik, som jeg skrev 26. april. Det er en af grundene til, jeg er så glad for podcasten Partiløs. For som det ser ud lige nu ville jeg helt ærlig ikke kunne nævne noget parti, jeg ville stemme på, hvis vores statsminister udskrev folketingsvalg.

Et dilemma for en socialliberal

Jeg har det meget stramt med den nuværende parlamentariske situation. Jeg mener det, jeg skriver, og står ved, at havde jeg været formand i fx Radikale Venstre, så havde jeg standset støtten til den nuværende regering.

Det får mange til at stille standardspørgsmålet: "hvad er alternativet?" - og det har jeg behandlet tidligere her på bloggen. Jeg mener nemlig helt alvorlig, at der kommer et tidspunkt, hvor man er nødt til, at trække en streg. Så må man høre befolkningen, og derefter tage en ny vurdering, når den nye parlamentariske situation måtte være afklaret EFTER et valg.

I takt med, at #dkpol og #dkmedier er blevet så familiære i deres håndtering af nyheder, så får man præcis den mærkelige situation, at spørgsmålene bliver de samme. Hvis man lige flyver op i den berømte helikopter, så burde man kunne se, at begge brancher mister en hel del ved denne dårlige cocktail. Især hvis det var meningen, at medierne skulle blive bedre i takt med, at konkurrencen fra udlandet kan mærkes i mange mediers bundlinje, fordi seere og lyttere svigter med deraf følgende vigende reklameindtægter til følge...

Håber 2022 bliver bedre...

Jeg håber vi alle kan være enige om, at 2022 gerne må blive bedre. Der er brug for mindre fedtspilleri, forligskreedse, clearinger og alt det andet sjask, som har lammet store dele af det parlamentariske arbejde, og der er brug for at opsige nogle forlig, så vi endelig kan komme ud af starthullerne, og det gælder især på miljøområdet. Befolkningen gav ved valget i 2019 udtryk for et ønske om, at se forandring, men det er sandelig ikke det indtryk man får af politikernes arbejde, når man skærer de fine ord ud af forslagene, og kigger på den egentlige effekt.

Der MÅ og SKAL mere handling til, og vi kan kun håbe, at politikerne vil begynde at tage sig selv alvorlig.

Godt nytår til alle bloggens læsere. :-)

Ingen kommentarer: