lørdag den 27. august 2022

Det kommende valg - et lavpunkt i #dkpol

Mens jeg skrev mini-serien Lavthængende frugter, var jeg fokuseret på 10 gode bud på, hvordan man kunne skabe resultater i #dkpol.

Vi har de seneste uger set, at retorikken er blevet SKÆRPET i debatterne, nu hvor det er blevet en smule klarere, at det ikke lader til de Radikales formand, Sofie Carsten Nielsen, har tænkt sig at bøje af i forhold til kravet om udskrivelsen af et folketingsvalg...

Det er såmænd helt normalt. Hvad der er mindre normalt er, at selv de etablerede partier BÅDE bruger en negativ skræmmekampagne-tone, men også skarpe ord mod hinanden som om de var de frække drenge i skolegården.

Spil aldrig det negative spil - det slider

Det er min anbefaling aldrig at spille det negative spil. Det slider på ens egen energi og ens anseelse - så hvad der måske betaler sig på det korte sigt, kan meget vel vise sig, at blive rigtig dyrt på den lange bane.

Denne gang skal partierne også være opmærksom på, at der er en økonomisk krise i befolkningen. Tonen kan hurtig blive barsk, for der er mange følelser i klemme, og selvom det kan være fristende at skabe et godt resultat på en valgdag, så skal ALLE partier være klar over, at folk HUSKER hvad der bliver sagt under en valgkamp.

Du slipper, for at sige det ligeud, ikke afsted med valgflæsk uden der kommer et løftebrud i halen på den slags adfærd.

Det bedste råd er derfor at besinde sig. For min del har jeg meldt mig helt ud af, at dække dette valg nærmere. Jeg har skrevet hvad jeg kunne, men det er formålsløst, for ingen lytter. Der skal frisk luft ind i #dkpol, og jeg stemmer blankt denne gang.

God weekend - og god valgkamp forude!

Ingen kommentarer: