søndag den 6. juli 2008

"Vi finder os ikke i det!"

I sin tid var det ret rørende at høre en klassekammerats mor sige, at min far burde være justitsminister hvis hun blev statsminister - simpelthen fordi juraen her i landet ikke har rykket sig det fjerneste fra det rene "laissez-faire." Jo, en smule ved festlige lejligheder, men nogen egentlige forandringer kommer der tydeligvis aldrig fordi man altid går fra lappeløsning til lappeløsning.

Lovene burde revideres, gøres nemmere at forstå, og så burde der være klare signaler om at kriminalitet IKKE tolereres i det danske samfund. Den slags har jeg selv levet og lært i min opdragelse, og i dag er jeg selv præcis lige så træt af ligegyldige undskyldninger. Vi har alle begået vores andel af fejl i ungdommen, men vi behøver saftsuseme ikke GENTAGE DEM, eller fortsætte den deroute som i yderste konsekvens vil medføre at den sidste respekt også forsvinder.

Spirituskørsel ikke acceptabelt
Jeg skrev et indlæg i Roskilde Avis som udkom den 20. juni med ordene:

Nemesis ramte Bjørn Dahl
Da jeg for godt 10 år siden havde mine politiske diskussioner her i spalterne med Bjørn Dahl var respekten for fraværsstatistikker og eftersyn af moral i egne rækker ikke særligt velkommen.
Nyheden om, at Bjørn Dahl nu er taget med en promille på over 1,2 sætter tingene i deres rette perspektiv. "Skomager bliv ved din læst" [for de mindre lokalkendte ejede familien en tømmerhandel] lyder et meget kendt ordsprog, og for hr. Bjørn Dahl bør det vække til alvorlig eftertanke hvordan han (for at spare en taxaregning) har medvirket til at ødelægge sit navn qva sin dobbeltmoralske handling.
Det var ikke fremmed for Bjørn Dahl at fare frem som en trold af en æske, når han skulle booste sit renommé. Han benyttede enhver chance for at komme forrest. Af alle mennesker kan han takke sig selv for det efterfølgende systemskifte der kom, fordi han fik magt som han havde agt.
Jeg må ønske dig god bedring og håber, du får tænkt dig grundigt om. Bedre sent end aldrig.


Det afstedkom bl.a. ankomsten af et anonymt kort - jvfr. beskrivelse i min private blog i artiklen "Ikke hævn..." som kan tilgås herfra: http://www.blunck.dk/blog/2008/06/27/ikke-h%c3%a6vn/.

Efter at have læst to navngivne kommentarer fra folk som komplet misforstod det skrevne, gav jeg en afsluttende kommentar i mit indlæg "Når tolerance bliver laissez-faire" som kan tilgås herfra: http://www.blunck.dk/blog/2008/07/06/nar-tolerance-bliver-laissez-faire/.

Respekten for loven BURDE være veletableret for dem som vil lede samfundet, og vi bør kunne stole på at vore politikere gør det rigtige.

Ingen kommentarer: