fredag den 16. april 2021

Hvorfor griber Lars Løkke Rasmussen ikke de chancer der byder sig?

Tirsdag var der en udvidet partilederdebat, og man havde flyttet de transatlantiske mandaters spørgsmål frem pga en anden konference. Der var chance for, at stille spørgsmål til partilederne efter de havde holdt en kort ordførertale, og jeg havde forventet, at løsgængeren Lars Løkke Rasmussen ville melde sig i rækken af spørgere.

Jeg skrev i dette tweet følgende:

Mon @larsloekke griber chancen for at stille spørgsmål under den udvidede partilederdebat til sin tidligere formand? Det kunne gøre #ftlive endnu mere interessant... 😇😃 #dkpol
Den chance greb han ikke, og det kan godt undre mig en smule. Vi er i en unik parlamentarisk situation hvor de nuværende løsgængere alle er på størrelse med Alternativets partigruppe, nemlig én...

I en tid hvor man vil i gang skal der varme på kogepladen!

Faste læsere vil vide, at jeg altid har skrevet at valg vindes ved at være aktiv mellem valgene. Det gælder alle valg, både de lokale og de nationale. Hvis ikke folk har én inde på nethinden den dag de står i stemmeboksen, så KAN det være valgplakaten, som gør, at man stemmer anderledes end man egentlig ville have gjort, hvis alle kandidaterne havde gjort deres forarbejde.

Jeg er bekendt med rygterne om, at et nyt partinavn først kommer omkring Grundlovsdag (5. juni), men jeg kan forsikre for, at momentum knækkes, hvis statsministeren vælger at gøre præcis det, som Lars Løkke selv kunne have fundet på, hvis han var statsminister, nemlig et valg i utide.

"You miss 100% of the shots you don't take" er et velkendt ordsprog, og chancen - eller risikoen - for at ryge helt ud før man når at markere sig er så afgjort en risiko, jeg ikke ville løbe, hvis jeg skulle rådgive Lars i den nuværende situation...

Alle ønskes en rigtig god weekend. :-)

1 kommentar:

Henrik V Blunck sagde ...

Lars Løkke Rasmussen gjorde som rygtet sagde: han offentliggjorde det nye partinavn på Grundlovsdag - og nu er løbet i gang for at skaffe nok vælgererklæringer. Partiet hedder Moderaterne.