lørdag den 10. april 2021

Ny podcast fra Samira Nawa (R) - En radikal fortælling


Beskæftigelsesordføreren Samira Nawa (R) har lavet en ny podcast med navnet En radikal fortælling, som fortjener at blive lyttet til af alle med lyst til at kende historien bag Radikale Venstre.

Du finder podcasten her: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/en-radikal-fort%C3%A6lling/id1560882281?l=da

Hun beskriver selv denne podcast med disse ord:

Radikale Venstre har været med til at forme mig og min identitet lige siden, jeg læste principprogrammet første gang. Fra at begynde som aktiv i ungdomspartiet, til at være opstillet for moderpartiet og nu som repræsentant for Radikale Venstre i Folketinget. Som så mange andre i partiet har jeg derfor også læst mange bøger om socialliberalismen og Radikale Venstres historie, men jeg har manglet én ting: Samtalen. Jeg har derfor inviteret 7 fremtrædende personer i partiet til en samtale om partiets historie og de værdier, der har kendetegnet os siden stiftelsen i 1905.

Jeg har indtil videre haft fornøjelsen at lytte til de første to afsnit, og jeg tør godt love, at det er en meget interessant måde, at formidle historie på. Du får stoffet ind på en yderst behagelig måde, og det kan varmt anbefales til alle, som ikke gider det 'almindelige' skoleformat med kedelige og tørre tal.

Historien bliver relevant for lytterne, og jeg glæder mig til at høre de kommende afsnit, for det her er virkelig en fortælling der fanger enhver med socialliberalt hjerte.

Rigtig god weekend og lyttelyst til alle bloggens læsere. :-)

Ingen kommentarer: