torsdag den 14. juli 2016

Theresa May - ny premierminister ny stil

Theresa May blev i går den anden kvindelige premierminister i England. Nogle har allerede kommenteret hendes valg af miistre, og særligt et nyoprettet Brexit-ministerium har vakt opsigt. She means business!

I mandags skrev jeg en artikel på min blog World Politics 101 med titlen Theresa May - No Bullshit There... Hun er en kvinde, der siger hvad hun mener, og mener det hun siger.

Hun lovede et exit - den såkaldte artikel 50. Den kommer.

Faktisk er det ret sjovt at se mange danske kommentatorer ytre sig om emnet, for først var alle super-fornærmede over, at der ville gå helt frem til oktober, måske november før der ville blive truffet en beslutning, og nu hvor beslutningen er klar og på vej fra England, så er det historien om igen.

Dtop alt det udenomssnak. Hold noget ferie, og lad englænderne finde ud af hvad de vil. Beslutningen kommer fra London, og uanset hvor meget folk skriver på Facebook (som jeg ikke bruger mere) eller Twitter (som jeg bruger flittigt), så ændrer det ikke spor ved de valg England træffer.

Ja, jeg siger det er spild af tid at blive ved med at debattere det, for hvis ikke man for længst har lært, at englænderne er stædige, så husk lige på, at Theresa Mays forbillede er Margaret Thatcher. Nogle siger endda hun var irriteret over, hun ikke selv kunne blive den første kvindelige premierminister i England, men jeg tror virkelig der er mod og energi i denne kvinde.

Om hun så bliver en bedre premierminister end Cameron var må fremtiden vise. Så kan englænderne selv vælge om de vil have hende til at fortsætte eller ikke.

Fortsat god sommer.

Ingen kommentarer: