fredag den 20. januar 2012

Nyheden om Peter Christensens skilsmisse

Der er flere måder vi kunne anskue nyheden om Peter Christensens skilsmisse fra sin kone gennem 10 år.

Nogle vil mene det var fordi Peter kom ind i en meget pressefokuseret opmærksomhed hvor Venstre-løven blev langt grovere end hidtil var tilfældet. Andre ville fokusere på ministertiden.

Nogle vil have patentløsninger på hvordan du både kan have et forhold og samtidig drive politik, mens andre har oplevet samme situation. Livet ER prioriteringer.

For min egen del kan jeg kun sige, at jeg også har valgt at gå fra den kvinde jeg havde været sammen med - kort før vi kunne have holdt 10 års bryllupsdag. Jeg forstår Peter Christensens lyst til at ville politik - også selvom jeg ikke selv ønsker at opstille for noget parti overhovedet i det mudrede billede vi har netop nu...

Det er nogle gange rigtig godt at få frisk luft, og det eneste ønske jeg håber for Peter Christensen er, at han får et lige så godt forhold til sine børn som jeg har til mine efter bruddet. Børnene kan jo ikke gøre for, at de voksne ikke kan sammen. Det var ikke deres valg at komme til verden, men vi kan alle stadig give dem et godt, solidt og kærlighedsfuldt perspektiv på livet - også selvom det er adskilt fra hinanden.

God weekend. :-)

Ingen kommentarer: