fredag den 2. december 2016

Drama i den blå blok

Det var helt som ventet, da jeg her til eftermiddag/aften læste om Naser Khaders utilfredshed med ikke at blive udnævnt til minister. Du kan selv læse om reaktionerne herfra: http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/medie-afsl%C3%B8rer-minister-drama-i-kulisserne-truede-naser-khader-med-at-sm%C3%A6kke-med-d%C3%B8ren/ar-AAl2Uud?li=AAdS3vN&ocid=spartanntp


Det er set før, at Naser Khader er gået. Det gjorde han bl.a. dengang Ny Alliance - forløberen for Liberal Alliance - blev grundlagt. De mange fejltrin og fodfejl i nyere tid vil nok gøre, at de fleste ville opfatte Naser som et løst missil i en borgerlig regering.

For at sige det ligeud, havde jeg heller ikke selv valgt ham til en ministerpost. Hvis jeg endelig skulle vælge, havde jeg hellere set Rasmus Jarlov som forsvarsminister, for det er trods alt et område han ved en del om. Dette siger jeg, selvom Rasmus bestemt også i nyere tid har ladet sig rive med i mindre heldige debatter på de sociale medier - og jeg har udtalt mig klart om det, uden at ville gå nærmere ind på dette. Men han fortjener dog den ros at han er engageret, og for det meste forstår at udtale sig rimelig fornuftigt. Ikke altid, men shit happens. :-)

Imidlertid synes jeg de tre valg var nogenlunde fornuftige. Altså med den egentlige konstatering, at jeg synes Rasmus Jarlov er bedre kvalificeret end Brian Mikkelsen, som i min optik er ved at blive lidt for meget politiker. Han er begyndt at tale udenom, og det skyldes givetvis, at han efterhånden har været en omgang eller to for længe i folketinget. Men det må folket selv afgøre når krydset sættes ved næste folketingsvalg. Det er ikke op til os andre at vurdere hvornår karrieren stopper...

Til gengæld er justitsministerposten den mest forudsigelige af udnævnelserne. Den lå lige til højrebenet for en konservativ formand som Søren Pape Poulsen.

For Liberal Alliance er der ingen tvivl om, at udfordringerne ved at skulle forsvare noget man selv for få uger siden talte imod indeholder sine egne faldgruber, og for dem vil en kommende valgdag blive afgørende for partiet, hvilket enkelte meningsmålinger også er begyndt at indikere.

God weekend til alle. :-)

Ingen kommentarer: