søndag den 11. september 2016

Vi trænger til et valg

Det er efterhånden ingen hemmelighed. Alle taler om det, og luften er tung af parlamentarisk grus i maskineriet. Vi trænger alvorligt til et valg.

Uanset hvem der vinder, så håber jeg snart, at vi kunne få en anderledes - og langt mere voksen - retorik i den politiske debat. Jeg tror bestemt ikke jeg er den eneste som får myrekryb af de samme formuleringer.

"Den tidligere regering" - "den tidligere statsminister"....

Kom dog for pokker ind i kampen. Lad os få frisk luft i debatterne. Vi ved alle sammen godt hvem der tager afstand fra enhver militær intervention, hvem der ikke bryder sig om hvilke lande, og hvem der er modstandere af lettelser i topskatten. Det behøver man ikke gentage hver eneste gang der er udsigt til en mikrofon og et kamera, vel? :-)

Det kunne være langt mere interessant, hvis alle lærte at tale deres egen politik OP, og prøve at forstå hinanden på tværs af farver, traditioner m.v. Hvis det rent faktisk var 179 voksne mennesker, der betrådte folketingets talerstol.

Der skal nok en del udskiftninger til for at skabe en ny tone, men det er jo ikke forbudt at håbe på noget bedre, vel? Også selvom mange vil kalde mig bundhamrende naiv fordi jeg tillader mig at give udtryk for håbet og ønsket.

Rigtig god uge til alle. :-)

Ingen kommentarer: